niedziela, 15 lutego 2015

Paryż - migawki z miastaoraz organizacja wycieczki

Bonjour! :)

Zapraszam na post o mojej wycieczce do stolicy Francji :)


Podróż
Do Paryża można dostać się na kilka sposobów, ja wybrałam najwygodniejszą ale za razem tanią opcję- samolot. Na początku grudnia udało mi się zdobyć bilety lotnicze linii Wizz Air za ok 250 zł w dwie strony (tylko z bagażem podręcznym powiększonym). Samoloty tej linii lądują na lotnisku w Beauvais skąd jest ok 80 km do Paryża. Do upragnionego miasta można dostać się autokarem za 17 euro.


Zakwaterowanie.
Przy wszystkich swoich podróżach korzystam ze strony booking.com gdzie można znaleźć hotel lub hostel chyba w każdym mieście jakie chcemy odwiedzić :) W Paryżu ważna dla mnie była odległość od metra lub kolejki RER, zapewnione śniadanie oraz to aby mieć łazienkę w pokoju oraz aby ten pokój nie był obskurny i taki właśnie udało mi się znaleźć.

Przemieszczanie się po mieście.
Spacer! Wg mnie jest to najlepsza metoda aby poznać dane miejsce. Uwielbiam spacerować uliczkami, przyglądać się życiu tubylców. Oczywiście w Paryżu można dostać hotel blisko Wieży Eiffla o ile posiadamy bardzo dużą ilość gotówki, w innym wypadku polecam podróżowanie metrem lub kolejką RER w określone miejsce i dopiero wtedy spacer :)

Ceny.
Osobom zarabiającym w złotówkach nie radzę dokładnie przeliczać euro na złotówki (oczywiście, nie tylko we Francji), kto by pomyślał że zestaw w KFC może kosztować 30 euro czyli... 120 zł! Spaghetti z sokiem pomarańczowym za 12 euro- 48 zł. Zdecydowanie nie przeliczajmy. ;)

Zapraszam teraz na kilka fotek z ulic Paryża :)














Cammy

3 komentarze:

  1. Byłam w Paryżu (i Belgii przy okazji) jakieś 5 lat temu. Tęsknie za tym miastem, jest przepiękne, moje wymarzone. Sama chodziłam do szkoły polsko-francuskiej więc wpoili nam miłość wszystkiego co francuskie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również to miasto trochę urzekło ale jednocześnie spodziewałam się czegoś bardziej 'wow' ;)

      Usuń