środa, 7 maja 2014

Wizyta u trychologa. Poznaj moje włosy #4

Cześć :)

W ostatnim poście z serii Poznaj moje włosy wspominałam o tym że wybiorę się do dermatologa aby dowiedzieć się czegoś więcej o stanie skóry mojej głowy. Dowiedziałam się że to trycholog jest specjalistą od skóry głowy i włosów, więc to do niego się skierowałam :)
Po krótkiej rozmowie, pani Trycholog wykonała badanie mikrokamerą. Dzięki temu badaniu można dokładnie zapoznać się i ocenić stan skóry głowy oraz cebulek. Jaka jest diagnoza?


Łojotokowa skóra głowy...
Mam łojotokową skórę głowy. W kilku miejscach ten łój 'odrywa się' tworząc łupież tłusty. Na szczęście objawy te nie są zbyt nasilone, występują raczej w łagodnej postaci.

...i jej pielęgnacja.
Tak bardzo się starałam, dobierałam delikatne szampony.. i dowiedziałam się że są one zbyt słabe. Po zużyciu szamponów które aktualnie posiadam mam zakupić szampon seboregulujący. Dodatkowo muszę na stałe dopisać peeling do pielęgnacji :) Trycholog polecała mi peeling enzymatyczny, koszt tego który chciała mi sprzedać w swoim gabinecie był dość wysoki więc spróbuję znaleźć coś podobnego. Wypróbuję również połączenie szamponu z cukrem :) Niestety zapomniałam spytać o wcierki, tak więc nie wiem czy nie zaszkodzą lub nie przedłużą 'leczenia'.

Dopisek z dnia 10.12.2016: W tym momencie nie mogę zgodzić się z tym co powiedziała mi trycholog. W moim przypadku świetnie sprawdzają się delikatne szampony!

Metoda mycia.
Dostałam zalecenie, aby myć głowę 2 razy, przy drugim razie mam pozostawić szampon na kilka minut. Głowę myję codziennie, i tak może pozostać. Dowiedziałam się również że przy myciu należy mieć głowę odchyloną do tyłu. Jeszcze nie mam pomysłu jak tego dokonać, zdaje się że w metodzie mycia 'nad wanną' jest to niemożliwe. Ale spróbuję! ;)

Cammy.

3 komentarze:

  1. Najczęściej też myję głowę pod wanną, a z pochyloną lekko do tyłu to chyba tylko na stojąco w kabinie prysznicowej. Wanie w sumie też można to dokonać, ale mycie nad wanną jest wygodniejsze i nie trzeba się pluskać w wodzie gdy tego nie potrzeba. Szkoda, że taka diagnoza, ale jesteś włosomaniaczką i świetnie sobie poradzisz ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nominuję Cię do Liebster Blog Award :)
    http://makingoftheboss.blogspot.com/2014/05/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  3. mam nadzieję, ze wyleczysz swoją dolegliwość!

    OdpowiedzUsuń